Nieuws April 2021

Ronald Koeman en de Copa del Rey

Ronald Koeman staat aan de vooravond van het winnen van zijn derde Copa del Rey. Hij won hem al eens als speler van FC Barcelona en als coach van Valencia.
In 1990 won het befaamde “Dream Team”, in het stadion van Valencia, de Copa del Rey. Een finale tussen FC Barcelona en Real Madrid. Eindstand 2-0 (doelpunten: Amor en Salinas). Bekende spelers bij FC Barcelona waren: Zubizarreta, Bakero, Laudrup, Koeman, Stoichkov, Romário, Eusebio, Guardiola, Bakero, Nadal, Amor, Juan Carlos, Ferrer, Nando, Salinas, Serna, Alexanko en Goikoetxea.
Coach: Johan Cruijff, geassisteerd door Rexach. Het grote Barcelona drukte zijn stempel en was lange tijd een echt Dream Team.

Zijn tweede Copa del Rey pakte Koeman als coach van Valencia. En wel in 2008. Tegenstander: Getafe (nadat Valencia al Atlético Madrid en FC Barcelona hadden uitgeschakeld). Eindstand 3-1
Volgende kans: zaterdag 17-4 21:30. Tegenstander: Athletic Club de Bilbao. De Copa del Rey (voluit: Campeonato de España-Copa de Su Majestad el Rey de Fútbol) is een toernooi dat sinds 1902 gespeeld wordt. Titelhouder: Real Sociedad (winnaar 2020).

De eerste keer dat FC Barcelona de Copa del Rey won was in 1910 . 3-2 winst tegen Club Espanyol de Madrid. Vermeldenswaardig: 1968 FC Barcelona – Real Madrid 2-1. Mooie reeks: 2015 - 2018 4 maal de Copa del Rey achter elkaar.

Al deze successen zorgen ervoor dat FC Barcelona tot nu toe 30 x de Copa del Rey heeft gewonnen. Met op de 2e plaats Athletic Club de Bilbao en op de 3e plaats Real Madrid.
En uiteraard gaan we voor de 31e. Visca Barça