Nieuws December 2017

Ronald Koeman wereldvoetballer maar nu nog als trainer

Als voetballer heeft hij alles meegemaakt, kampioen in Nederland, in Spanje en ook nog eens kampioen van Europa.

Hij heeft onder meer de Champions League en verschillende bekers gewonnen. Maar liefst 78 keer kwam hij als speler uit voor het Nederlands elftal en hij maakte in die periode niet minder dan 14 keer een doelpunt. Een carrière als voetbalspeler waar je alleen maar trots op kunt zijn. Het bracht hem van Groningen via Amsterdam en Eindhoven naar Barcelona.

Later als trainer was er ook vaak succes (maar het zat hem niet altijd mee). Hij trainde voetbal clubs zoals het Alkmaarse AZ en Feijenoord. En in Engeland bij de club Southhampton. Onze eigen Ronald Koeman, in Spanje liefkozend sneeuwvlokje genoemd, werd recent ontslagen als trainer van de voetbalclub Everton in Engeland.

Lees meer over Ronald Koeman in het artikel op Wedstrijd.tips.