Nieuws Februari 2013

Roura: "Gelijkspel terecht resultaat"

Jordi Roura was na afloop van het duel met Valencia tevreden over het behaalde punt. “We wilden winnen, maar een gelijkspel is een terecht resultaat. Het duurde even voordat wij in de wedstrijd kwamen en beide ploegen kregen goede kansen”, aldus de assistent van Tito Vilanova.

De Blaugranas werden diverse malen in de wedstrijd gehouden door fantastische reddingen van Víctor Valdés. Roura was dan ook zeer te spreken over de keeper, die heeft aangegeven zijn aflopende contract niet te willen verlengen. “Wij zijn heel tevreden met hem, hij is de beste keeper voor ons. Deze zondag liet Valdés zien wat een geweldige doelman hij is. Dankzij hem keren we met een punt huiswaarts.”

Via invaller David Villa had Barça de wedstrijd nog kunnen winnen. De aanvaller zal niet blij zijn geweest dat hij niet vanaf het begin werd opgesteld tegen zijn oude club. Roura verklaarde na het duel: “Omdat het een zware wedstrijd betrof wilden we hetzelfde team als tegen Real Madrid opstellen. We hadden voor Villa daardoor een rol als invaller.”

Dani Alves was ook tevreden met het punt: “We waren niet op ons best; het was midweeks een zware wedstrijd. Valencia maakte het ons zeer moeilijk door veel energie in de wedstrijd te leggen. Wij mogen hier tevreden mee zijn. Als je niet kunt winnen is een punt niet slecht.” Volgens de Braziliaan maakt Valencia het de Blaugranas al jaren lastig in Estadio Mestalla. Alves sprak tevens over de riante marge met rivaal Real Madrid: “Het klopt dat het verschil met Real nu zestien punten is, maar zij zijn niet onze grootste concurrent aangezien zij op de derde plaats staan. Wij moeten ons nu focussen op de nummer twee, Atlético Madrid.”

FC Barça kon niet winnen in Estadio Mestalla, maar vestigde wel een nieuw record. Een jaar lang heeft Barça tijdens alle gespeelde competitieduels minimaal één keer gescoord. De laatste keer dat de Catalanen in een wedstrijd geen doelpunt maakten, was het 0-0 gelijkspel bij Villarreal op 28 januari 2012.