Nieuws Februari 2013

Roura: “We gaan door naar de volgende ronde”

Jordi Roura geeft toe dat de 2-0 nederlaag een slecht resultaat is, maar hij heeft het volste vertrouwen in zijn team. “Als er een team is dat credits verdient, dan is het dit team. We kunnen het tot de volgende ronde schoppen, deze spelers zullen dat resultaat behalen. We zijn ervan overtuigd dat we in Barcelona de volgende ronde halen; we spelen thuis, de fans zullen ons steunen en het veld zal in de optimale conditie zijn.”

Tito’s assistent en vervanger legt uit: “Het was verre van onze beste wedstrijd. Maar gezien hoe de wedstrijd zich ontwikkelde is dit resultaat wat crue. In de eerste helft controleerden we het grootste deel van het spel, daarna kregen zij twee kansen en scoorden ze. De eerste uit een rebound en de tweede op de counter.”

Roura was niet verrast met hoe de thuisploeg de wedstrijd tegemoet ging. “Dit stadion is altijd lastig om in te spelen. Milan heeft hun spel gespeeld. Ze hadden veel man in de verdediging, ze stonden goed opgesteld en hadden de juiste instelling. Het ontbrak ons aan flow en diepte. Het eerste doelpunt krenkte ons, we verloren onze focus en misschien waren we té gretig.”

Tot slot sprak Roura kort over de staat van het veld, die verre van optimaal was. “Het veld was net een aardappelveld. Erg ongepast voor een wedstrijd op dit niveau.”

Het wordt een lastige maar niet onmogelijke opgave voor de blaugranas om de ommekeer te maken, en de return wordt hoe dan ook ontzettend spannend! Wil jij Barça in levende lijve aanmoedigen en naar de volgende ronde loodsen? Met de fanreis die de Fan Club Barcelona in samenwerking met NBD Sports organiseert, kun jij op 12 maart deze bloedstollende wedstrijd zelf meemaken in Camp Nou. Kijk snel hier voor meer informatie en meld je aan, want er zijn nog maar een paar plekken beschikbaar!