Nieuws Juni 2009

Rus Zhirkov nieuwe aanwinst?

De Rus Yuri Zhirkov zou wel eens de eerste aankoop voor komend seizoen kunnen worden. Diverse bronnen weten te melden dat de 25 jarige linkspoot de vrijgekomen plaats van Silvinho gaat opvullen. Zhirkov kent de Spaanse competitie, waar in de Russische media veel aandacht voor is, en geeft aan graag voor Barça te willen spelen. De speler staat nog twee jaar onder contract bij CSKA Moskou dus de clubs zullen er wel eerst samen uit moeten komen. Ook Chelsea zou interesse in de speler getoond hebben, een overgang naar de hoofdstad van Engeland zag de speler zelf echter niet zitten.

De geruchten over een spelersruil tussen Zlatan Ibrahimovic en Samuel Eto’o lijken uit de lucht. Joan Laporta en Massimo Moratti, voorzitter van Internazionale, tijdens een diner gesproken over een eventuele spelersruil maar zijn gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat dit niet de beste optie is voor clubs en spelers. De voorzitter van de Italianen gaf deze duidelijkheid tegenover de camera’s van Sky Sports Italia. De twee kopmannen van de Spaanse en Italiaanse kampioen hebben in een goed onderhoud de sportieve prestaties van de spelers besproken. "Het etentje was erg gezellig en Laporta is een fijne man om mee te praten. Van een eventuele spelersruil is nu geen enkele sprake meer."