Nieuws Oktober 2020

Schitterende wedstrijd FC Barcelona

Unicum: Barça wint voor het eerst bij Juventus en Koeman wint voor het eerst in zijn carrière op Italiaanse bodem. FC Barcelona heeft Juventus een potje voetbal geleerd. Hoe begin je aan een wedstrijd: furieus. Binnen 5 minuten enorm veel doelgevaar van Barça: 1e kans voor Messi, 2e kans voor Pjanic, 1 x schot van Griezmann op de paal. De spelers van Juventus waren de weg helemaal kwijt!!

En de pressing bleef aanhouden. Er moest een doelpunt vallen. En jawel hoor. In de 14e minuut een goal van Dembélé (via een speler van Juve): 0-1. Tot dan toe dik verdiend. Deed Juventus dan niets aanvallends. Ja hoor. 2 x Morata die in buitenspelpositie scoorde. Leve de VAR. Daar tussendoor nog 2 kansen van Barcelona op de 0-2. Het uitzonderlijke talent van Pedri liet zich gelden. Wat een voetballer en nog maar 17 jaar oud. Geen rijbewijs dus op de fiets naar Camp Nou. Maar als voetballer al wel zeer volwassen.

In de 46e minuut kwam Busquets voor Araújo (die een verdienstelijke eerste helft afleverde). Uiteraard bleef Juve op zoek naar de aansluitingstreffer. Ze dachten gescoord te hebben maar Morata stond…..buitenspel (volgens de VAR). Sergi Roberto ontving in de 60e minuut een gele kaart. Juventus bleef het proberen. Zij hebben Ronaldo (geveld door het coronavirus), wij hebben Petri en Messi en Frenkie.

Wat Juve ook probeerde, ze kwamen er niet doorheen. Frenkie zakte nog een linie en bij de Italianen zakte de moed in de schoenen….In de 63e minuut nog een kans voor Messi. FC Barcelona bleef het betere van het spel houden. Barça bleef op zoek naar de 0-2 en die kwam er ook. Na een overtreding op Fati in de 16 mocht Messi aanleggen van de penaltystip: geen probleem, 0-2. In de laatste minuut was er nog een kans voor Fati maar die mislukte. Vermeldenswaardig is het optreden van scheidsrechter Makkelie: prima de wedstrijd geleid. Scheidsrechters zijn natuurlijk onmisbaar. Al kun je dat van de VAR niet altijd zegen. Topwedstrijd van Barça met een hoge amusementswaarde!!! Zaterdag wacht alweer Alaves. Visca Barça

Opstelling
Neto, Araújo (“46 Busquets), Lenglet, Jordi Alba, Sergio Roberto, Pjanic, Pedri (“92 Braithwaite), Frenkie de Jong, Griezmann(“88 Junior Firpo), Dembélé (“66 Ansu Fati), Messi

Foto: fcbarcelona.com