Nieuws April 2010

Selectie herstelt zich van kwetsuurtjes

FC Barcelona zit midden in de lange eindspurt tot aan het einde van het seizoen. Er is bijna geen moment om te herstellen van inspanningen. Na de midweekse Champions League wedstrijd wacht zaterdagavond om 20:00 al weer de volgende opdracht; een thuiswedstrijd tegen Athletic Bilbao.

De Basken hebben zich de hele week op het bezoek aan Camp Nou kunnen voorbereiden, daar waar de blaugranas nog bijkomen van de ongemakkelijke spierpijntjes. Een aantal spelers stond pas op vrijdag weer op het trainingsveld. De medische staf heeft overuren gedraaid en het ziet er na uit dat Messi en Keita, spelers die de meeste last hadden van het Londense avontuur, inzetbaar zijn.

Barcelona mag niet verslappen om in de titelstrijd met Real Madrid te blijven. Ondanks dat de statistieken laten zien dat de afgelopen zeven duels met Bilbao winnend werden afgesloten, moet gezegd worden dat Athletic een goed seizoen draait en nog volop in de race is voor een plek op de ranglijst die recht geeft op ofwel de Euro League dan wel de Champions League.

Coach Guardiola was vrijdag tijdens een persconferentie duidelijk: “Het niveau van Arsenal uit zullen we niet snel meer halen, dat gebeurt eens in de zoveel tijd. Maar we moeten wel de lijn doortrekken, die we de afgelopen wedstrijden hebben ingezet. Met een snelle balcirculatie en veel druk op de tegenstander. Ik moet er voor waken dat de spelers niet aan Arsenal thuis of Real Madrid uit denken, dat zijn wedstrijden die we volgende week spelen. Nu telt alleen Athletic.”