Nieuws Maart 2021

Sociedad - Barça 1-6

FC Barcelona heeft met een klinkende 1-6 zege op bezoek bij Real Sociedad de tweede plek in La Liga heroverd op Real Madrid. Dit belooft veel goeds voor El Clásico, het duel dat op 10 april op de agenda staat. Dest en Messi waren beiden tweemaal trefzeker in een doelpuntenfestijn in San Sebastian, een plek waar Barça normaliter vaak punten laat liggen.

Vlak voor rust scoorde Barça de openingstreffer. Tot die tijd ging het duel gelijkop. Antoine Griezmann wist toe te slaan tegen zijn oude club door een rebound gemakkelijk binnen te tikken van dichtbij. Even later mocht Dest de 2-0 aantekenen met een mooi schot nadat hij perfect was gelanceerd door Leo Messi. Het bleef voor Dest niet bij één treffer: de oud-Ajacied scoorde zijn tweede goal na de rust, nadat hij knap voor zijn man wist te komen na een voorzet van Alba.

Toen het duel beslist was besloot Barça om nog even te werken aan het doelsaldo. Na een fenomenale pass van Busquets wist Messi de 0-4 aan te tekenen en Ousmane Dembélé deed ook een duit in het zakje door met een schot de 0-5 te scoren. Een ware afstraffing dus, al mocht Sociedad nog wel iets terug doen. Muguruza scoorde een absolute wereldgoal met een schot in de kruising, maar het laatste woord was toch aan Barça. Messi tekende voor de 1-6 na een schitterende aanval waar onder andere Moriba, Alba & Puig bij betrokken waren. Door deze zege komt Barça op 62 punten uit 28 duels.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alba, Lenglet, Mingueza, Dest ('84 Trincao); De Jong, Busquets ('67 Araujo), Pedri ('68 Moriba); Dembélé ('79 Braithwaite), Messi, Griezmann ('85 Puig)

Foto: www.fcbarcelona.cat