Nieuws Juli 2011

Soriano geblesseerd

Woensdagavond tijdens de wedstrijd FC Bayern München tegen FC Barcelona, heeft Barça spits Soriano een blessure opgelopen. Tijdens alle vreugde om het winnen van de Audi Cup, was er ook triest nieuws. De Barça B spits Soriano, die zich mocht bewijzen aan Guardiola, liep een knie blessure op na een duel in het strafschopgebied. De spelers werd afgevoerd met een brancard en de eerste diagnose is dat hij door deze knie blessure twee maanden aan de kant staat.

Het oorspronkelijke plan was dat Soriano ook mee zou gaan op de USA tour, in plaats daarvan vliegt hij donderdag terug naar Barcelona om zich daar verder te laten onderzoeken. Uit deze onderzoeken moet blijken of de eerste diagnose klopt en dan wordt er bekeken hoe de blessure behandeld wordt. Voor Soriano is het een streep door de rekening, aangezien hij ook bij enkele buitenlandse clubs in beeld was voor een transfer. De kans op een buitenlands avontuur is nu erg klein voor de spits.