Nieuws Juni 2012

Spanje wint ruim van Ierland

Nadat woensdagavond Ibrahim Afellay verloren had met het Nederlands elftal, kwamen donderdagavond de overige spelers van Barça, welke actief zijn op het Europees Kampioenschap, in actie. Del Bosque had een iets gewijzigde opstelling gemaakt waardoor Fàbregas, deze keer niet in de spits mocht beginnen maar op de bank.
De vervanger van Cesc was Torres, die nog grote kansen had gemist in de wedstrijd tegen Italië, was nu al vroeg in de wedstrijd trefzeker. Binnen vijf minuten stond door hem de 1-0 op het scorebord. Deze stand was ook bij rust de stand, ondanks enkele kansen die de Spanjaarden nog kregen.

Na de rust was het al snel weer raak, deze keer door Silva, door dit doelpunt was het verzet van de Ieren gebroken en kon Spanje eenvoudig uitlopen naar een 4-0 overwinning. Torres maakte met zijn tweede van de avond de 3-0 en werd daarna vervangen door Cesc. De speler van Barça had met een verwoestende knal gezorgd voor de 4-0.

Na afloop liet Piqué blijken dat de spelers van Spanje tevreden waren. “Het veld was lekker snel, waardoor we echt konden genieten van de wedstrijd”, sprak de verdediger van FC Barcelona. Ondanks het verlies van Ierland, maakte de supporters er wel een hele sfeervolle wedstrijd van, door de gehele wedstrijd te zingen. Dit was zelfs Del Bosque niet ontgaan en sprak dan ook met veel respect over de tegenstander.