Nieuws Juli 2022

Spelersnieuws oa Gavi en Dembele

De directeur voetbalzaken, Mateu Alemany, legt uit dat er een overeenkomst is met de speler Gavi, maar dat een contract van langer dan drie jaar pas kan worden getekend als hij 18 jaar oud is

Bij de presentatie van Franck Kessie als nieuwe Barça-speler kwamen ook andere namen naar voren. Barça-middenvelder Gavi was een onderwerp van gesprek vanwege zijn aanstaande contractverlenging. Over dit onderwerp was directeur voetbal Mateu Alemany duidelijk: "Er ligt een overeenkomst op hoofdlijnen. We zijn zeer toegewijd om deze situatie op te lossen. Hij is 17 jaar en we wachten tot hij 18 wordt op 5 augustus, dan kan hij een contract tekenen dat langer is dan drie jaar. We hebben nog kleine details om af te ronden, maar we zullen het oplossen. Gavi blijft 100% bij Barça."

Ousmane Dembélé

Over de Fransman Dembéle merkte de voorzitter van de club, Joan Laporta, op dat 'er geen datum is vastgesteld'. Hij vervolgde: "We bevinden ons in een onzekere situatie. Op dit moment kunnen we geen spelers aantrekken omdat we de financiële fair play-problemen nog moeten oplossen. We praten met spelers die ons interesseren. Ousmane is nu geen speler van Barça, maar we hebben hem om sportieve redenen een aanbod gedaan. Hij is er nog niet op ons voorstel in gegaan, maar hij wil blijven praten. Voor ons zullen we voorlopig blijven praten."

Frenkie de Jong

Een andere naam die naar voren kwam was die van Frenkie de Jong. President Laporta merkte ook op over de Nederlandse middenvelder: "Hij is een speler van Barça en als het niet nodig is, zullen we hem niet verkopen omdat we hem niet willen verkopen. We weten dat hij aanbiedingen heeft, maar op dit moment zijn we ze niet aan het overwegen."

Toekomstige aankopen

Zowel voetbaldirecteur Mateu Alemany als Barça-voorzitter Joan Laporta hadden het over de financiële situatie van de club. Beide mannen waren het erover eens dat er meer aankopen gepland zijn. De boodschap was optimistisch: "We zullen strijden om trofeeën. Ik stuur een kalme boodschap naar de Barça-fans: dit seizoen zullen we een competitiever team hebben."

Om meer spelers binnen te halen, "moeten we eerst geld genereren", zei president Laporta. "Het zal niet gemakkelijk zijn, maar we werken eraan. Dat doen we, we zullen een 1:1-verhouding hebben met betrekking tot fair play en we zullen in staat zijn om de gewenste aankopen officieel te maken. Het technische team werkt eraan. Ik zal niet zeggen hoeveel aankopen we zullen doen, maar we zijn vastbesloten om de ploeg te versterken."

Over de registratie van onlangs aangetrokken spelers was Mateu Alemany duidelijk: "Wat betreft fair play, je kent de regel. Om Sergi Roberto, Kessie en Christensen te registreren, zullen we de loonsom moeten verlagen. Het is ons vorig seizoen overkomen en uiteindelijk hebben we al onze aankopen kunnen registreren. Op de een of andere manier, wat er ook gebeurt, we zullen het doen."

Foto: www.fcbarcelona.com