Nieuws Oktober 2008

Statistieken

Zes competitiewedstrijden zijn we onderweg en alweer een interland weekend. In deze weken is er over het algemeen minder te vermelden vanaf de club of het trainingsveld, waardoor er tijd vrij komt om er eens wat statistieken bij te pakken.

Zoals gister al vermeld viel het ons op dat er meer uit corners gescoord wordt dan de voorgaande seizoenen. Nou, dit bleek terecht. In de acht tot nu toe gespeelde wedstrijden, inclusief Champions League, werd tot nu toe vier keer uit een corner gescoord. Twee van deze doelpunten werden gemaakt door Marquez (Sporting Lisbon en Atlético Madrid). Dit betekent een gemiddelde van één op de 16. Een duidelijk verschil met vorig seizoen, waarin Barça gemiddeld één doelpunt maakte uit 189 hoekschoppen.

Daarnaast geven de hoeveelheid speelminuten die elke speler in acht officiële wedstrijden gemaakt heeft maar eens aan dat Guardiola een roulatiesysteem hanteert. Van de 24 selectiespelers kwamen er dit seizoen al 19 in actie. Victor Valdés miste als enige speler nog geen minuten dit seizoen. Gevolgd door Xavi, de middenvelder is met zijn 703 minuten de meest spelende veldspeler. Van de 19 spelers die al op het veld hebben gestaan moet Sylvinho het voorlopig doen met de minste speelminuten doen: 1.