Nieuws Augustus 2014

Suárez: "Het zal nooit meer gebeuren"

De meest besproken transfer van afgelopen zomer is zonder twijfel de komt van Suárez naar Barcelona. Na het buitincident op het WK was er veel kritiek op de Uruguayaan.  De aanvaller kreeg een schorsing van 4 maanden voor zowel land en club. Gedurende die 4 maanden mocht hij zich ook niet bezig houden met voetbal zaken. Die straf is versoepeld, en is Suárez alleen geschorst voor officiële duels. Hij mocht dan ook trainen en kon tijdens de Gamper Trofee zijn debuut maken voor de Blaugranas.

Dinsdag verscheen Suárez in Camp Nou voor zijn officiële presentatie. Daarbij sprak hij ook de media te woord. “Toen de mogelijkheid zich aandeed om naar Barcelona te gaan twijfelde ik geen moment. Ik wilde de droom die had als kind vervullen.” De aanvaller was erg blij naar zijn debuut voor Barcelona: “Ik was gespannen. Ik heb hier nog nooit gespeeld en het was een fantastisch gevoel. Ik kan het me nog niet echt voorstellen, maar mijn droom is in vervulling gebracht.”

Over het bijt incident sprak Suárez ook nog: “Het is een les die ik zelf heb genomen. Tegen de fans wil ik zeggen dat ik die fout nooit meer zal maken. Ik wil me alleen richten om zo goed mogelijk te spelen.”