Nieuws Juni 2017

Suárez opent trainingsveld Nacional

Luis Suárez heeft in zijn geboorteland Uruguay een nieuw trainingsveld geopend bij zijn oude voetbalclub Nacional. De superspits is momenteel aan het genieten van de zomerstop en verblijft in Uruguay, waar zijn oude voetbalclub een nieuw kunstgrasveld met de naam van Suárez aan had gelegd. Het eerbetoon aan El Pistolero zorgde ervoor dat Suárez de emoties tijdens de opening van het trainingsveld niet in bedwang wist te houden.

''Toen ik vroeger trainde vloog de bal alle kanten op. Daarom is het prachtig dat de jongens hier nu op kunstgras kunnen spelen'', zei de aanvaller. ''Jongeren mogen dankbaar zijn, want ons veld was dramatisch. Er zullen moeilijke momenten komen. Of je nu 13, 14 of 18 bent, je moet nooit de moed opgeven.'' Suárez raakte gedurende de speech in tranen door de eer die hem ten deel viel, en vol emotie maakte hij zijn toespraak af. Suárez speelde tussen 2003 en 2005 bij de jeugd van Nacional en wist in zijn eerste seizoen direct 10 goals te scoren. Daarna vertrok hij naar Nederland om zijn loopbaan bij Groningen te vervolgen. Nacional is momenteel koploper in de Primera División van Uruguay.