Nieuws September 2011

Team Barça B compleet

Met de verkoop van Dalmeu en verhuur van Saúl is het team van Eusebio Sacristán compleet. Eerder vertrokken al Nolito (Benfica), Vázquez (Brugge), Edu Oriol en Abraham (Zaragoza), Benjamin (Girona FC) en Romeu (Chelsea) uit Barcelona en daarnaast zijn Thiago en Fontàs gepromoveerd naar het elftal van Guardiola.

Bij Barça B zijn nu slechts drie 'veteranen', Armando (26), Carmona (24) en Soriano (25), die de meeste ervaring hebben en daarnaast is de groep versterkt met zeven jongeren die gepromoveerd zijn vanuit de Junior A: Gerard Deulofeu, Rafael Alcántara (Rafinha), Ivan Balliu, Luís Gustavo, Oriol Rosell, Joan Cuenca en Javier Espinosa.

Riverola is teruggekeerd van Cuenca en Barça B werd tevens versterkt door de komst van drie spelers: Kiko, Rodri en Cristian.
Francisco Femenía Far (Kiko) is pas 20 jaar, maar hij is al een ervaren speler. Kiko maakte in juni 2008 zijn debuut voor het eerste elftal van Hércules CF en was in het seizoen 2010-11 een vaste waarde bij Hércules in de Primera División.
Rodrigo Ríos Lozano (Rodri) is over gekomen van Sevilla waar de aanvaller afwisselend voor het eerste en het tweede elftal uit kwam. Rodri had zijn debuut, 2 minuten, voor het eerste elftal van Sevilla als 19-jarige op 28 februari 2010 in de competitiewedstrijd tegen Athletic Bilbao.
De laatste aanwinst, Cristian Lobato, is een Catalaan en waar Kiko het liefst op de rechterflank speelt, voetbalt Cristian het liefst op links. De 22-jarige startte zijn voetbalcarrière bij La Masia, maar vertrok als tiener naar L'Hospitalet waar hij in het seizoen 2007-08 zijn debuut maakte. Vanaf het seizoen 2009-10 is Lobato een vaste waarde in het eerste elftal. In juni tekende Christian een contract voor twee seizoenen bij FC Barcelona en op 23 juli maakte hij zelfs al zijn debuut voor het eerste elftal. Guardiola liet hem debuteren de eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2011-12 tegen HNK Hajduk Split (0-0).

Eusebio heeft 26 spelers tot zijn beschikking en dat is eentje meer dan Luis Enrique vorig seizoen. Daarnaast is zijn team gemiddeld iets jonger met 20,56 jaar in vergelijking met 21,75 het jaar daarvoor.

FC Barcelona B: Keepers Miño, Olazábal en Masip; Verdedigers Montoya, Balliu, Gómez, Armando, Rosell, Muniesa, Planas en Bartra; Middenvelders Ilie, Jonathan Dos Santos, Carmona, Riverola, Rafinha, Sergi Roberto, Gustavo en Espinosa; Aanvallers Kiko, Tello, Soriano, Rodri, Cuenca, Lobato en Deulofeu.