Nieuws December 2011

Tegenstander Barça bekend

Al-Sadd Sports Club heeft de halve finale van het WK voor clubteams bereikt. De kampioen van Azië versloeg het Tunesische Espérance Sportive met 2-1 en mag zich nu opmaken voor de wedstrijd op donderdag 15 december om 11:30 uur Nederlandse tijd tegen FC Barcelona.

Al-Sadd, een club uit Qatar, kwam op voorsprong via een kopbal van Khalfan Al Khalfan. Abdulla Koni nam in de beginfase van de tweede helft de tweede treffer voor zijn rekening. Oussama Darragi scoorde tegen, maar Espérance wist niet meer gelijk te maken.

De Aziatische voetbalkampioen acht zich niet geheel kansloos tegen Barça. "Als we met vijftien of zestien spelers op het veld mogen, dan hebben we een goede kans", sprak de coach van de club uit Qatar, Jorge Fossati, lachend. "Een bekend sportmerk zegt altijd 'nothing is impossible' en daar houd ik me aan vast."

Bekijk hier de samenvatting van Espérance - Al-Sadd.