Nieuws Mei 2021

Teleurstellende nederlaag:1-2

Het is een wonder dat Barça nog mee deed met de titel met op een gegeven moment een achterstand van 13 punten. Helaas in de laatste wedstrijden 5 punten laten liggen. Anders was de koppositie een feit geweest.

Maar zolang er een kans is, is er een kans. Niet dus!

Barça speelde de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in Camp Nou. De start leverde een aantal kansen op. In de 10e minuut een kans voor Griezmann (moeilijke hoek). In de 15e minuut een schot van Dembélé maar helaas te zacht. De druk werd opgevoerd; een kans van Messi hoog over. In de 28e minuut loon naar werken. Sergio met de assist en een prima kopbal van Messi: 1-0. De vreugde was echter van korte duur . Celta scoorde in de 38e minuut met een schot: 1-1.

Dat was niet de bedoeling!! Er moest gewonnen worden. Maar dat gebeurde niet. Door een late goal van Celta viel het doek: 1-2. Wat een teleurstelling. Ook nog 2 x geel voor Lenglet = rood. In de 86e minuut nog een open kans voor Braithwaite. En dat was het dan. Geen titel. Zelf verspeeld. De kampioen komt uit de Spaanse hoofdstad. Dat doet zeer.

Natuurlijk de Copa del Rey gewonnen. Fantastische wedstrijden afgewisseld met beroerde. Dat moet beter volgend seizoen. Aan Koeman en Laporta de schone taak om weer iets nieuws te bouwen. Maar we blijven altijd fan! Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Araújo, Piqué, Lenglet, Sergio, Griezmann, Messi, Dembélé, Pedri (46’Puig), Jordi Alba,  Ilaix Moriba
Geblesseerd: Ansu Fati, Coutinho en Sergi Roberto. Frenkie de Jong geschorst. Mingueza naar Barça B.

Foto:fcbarcelona.com