Nieuws April 2013

Tello beter dan vorig seizoen

De jonge vleugelspeler Tello is met een goede reeks wedstrijden bezig en verbeterd zich nog steeds. Hij scoorde dit seizoen al acht doelpunten in alle competities en dat zijn er al meer dan dat hij in het vorig seizoen had gescoord.

Tello was zondagavond in de wedstrijd tegen Real Zaragoza de man van de wedstrijd, met twee doelpunten. Maar buiten de doelpunten om had hij ook enkele goede acties. Ook in de wedstrijd uit bij Celta de Vigo enkele weken eerder, wist de snelle aanvaller al het net te vinden. Tijdens de thuiswedstrijd tegen Real Mallorca, bereikte hij de mijlpaal van 50 wedstrijden gespeeld te hebben in het eerste team.

Dat Tello steeds constanter speelt, zal zeker te maken hebben, doordat hij regelmatig in de basis mag starten. Met dit constante spel en zijn specifieke kwaliteit, zijn snelheid, bezorgt hij zijn trainer een luxe probleem. Vilanova kan op deze manier uit verschillende opties kiezen voor op de flanken. Met het oog op de dubbele confrontatie met Bayern München, moet dat de Barça coach een goed gevoel geven.