Nieuws Oktober 2022

Ter Stegen verlengt zijn record

De Duitse keeper heeft nu 624 minuten gespeeld zonder tegengoals in La Liga na zijn uitstekende prestatie tegen Celta

Marc ter Stegen blijft dit seizoen in sprankelende vorm en na de 1-0 overwinning op Celta verlengt de Duitse keeper zijn ongeslagen status in La Liga dankzij een reeks uitstekende reddingen die Barça naar de overwinning leidden.

Beste start van het seizoen

Alexsander Isak, in de zesde minuut van het duel met Real Sociedad, is de enige speler die dit seizoen in La Liga tegen Barça heeft gescoord. Sindsdien heeft Ter Stegen de nul gehouden tegen Real Valladolid, Sevilla, Cádiz, Elche, Mallorca en nu ook tegen Celta. Zowel zijn eerdere records voor opeenvolgende clean sheets als ongeslagen minuten dateren uit het seizoen 2019/20.

De indrukwekkende statistieken van Ter Stegen

Het vorige record van de Duitser stond op 499 minuten van het seizoen 2019/20. Nu staat zijn serie dit seizoen op 624 minuten in La Liga, waarmee hij het record van Claudio Bravo van 722 minuten en acht clean sheets van het seizoen 2014/15 nadert.

Weinig teams in de afgelopen 30 jaar hebben zo weinig doelpunten tegen gekregen aan het begin van de competitie. Slechts drie teams hebben in hun eerste acht wedstrijden één doelpunt of minder tegen gekregen: Barça in 2015 en dit jaar, Deportivo La Coruña in 1994 en Real Madrid in 1998.

Foto: www.fcbarcelona.com