Nieuws Januari 2015

Terug op het trainingsveld

Dinsdag trainden de spelers van FC Barcelona voor het eerst weer na de gewonnen wedstrijd tegen Atlético Madrid. Maandag was er een vrije dag voor de spelers van het eerste elftal, die Messi en Iniesta doorbrachten in Zurich vanwege het FIFA-gala. Donderdag moet Barcelona aantreden tegen Elche voor de Copa del Rey. Barcelona lijkt al verzekerd van een plek in de kwartfinales, want in de heenwedstrijd in Camp Nou werd met 5-0 gewonnen. Daardoor lijken er geen zorgen te zijn voor de naderende uitwedstrijd. In het weekend moet Barcelona een uitwedstrijd spelen tegen Deportivo, een lastige tegenstander.

Vandaag trainde de selectie op het Ciutat Esportiva, en er speelde enkele spelers uit Barça B mee. Dit waren de dit jaar al vaker in actie gekomen Munir, de jonge Kroaat Halilovic en Adama. Xavi, die aanwezig was tegen Atlético trainde opnieuw alleen, en het is nog maar de vraag of hij op tijd fit zal zijn dit weekend. Ook Neymar trainde afzijdig, misschien omdat hij gewond raakte in de wedstrijd tegen Atlético, toen een harde charge hem een bloedende wond aan de enkel opleverde. Toch speelde Neymar verder, maar misschien speelt de pijn hem nu nog parten. Voor de rest was alleen Vermaelen afzijdig, maar die is nog maanden uit de roulatie. Ook Messi en Iniesta waren weer aanwezig na het gala voor de Gouden Bal in Zurich.