Nieuws Mei 2011

Terugblik van Gio op titel

Barcelona gaat woensdag op herhaling voor de titel tegen Levante. In het seizoen 2004/2005 zaten de blaugranas in een identieke situatie. Barcelona had toen ook tegen Levante genoeg aan een gelijkspel voor het kampioenschap met nog 3 duels te spelen. Giovanni van Bronckhorst was een van de spelers die het duel speelde. De oud blaugrana, die afgelopen weekend op de tribune zat tegen Espanyol, blikt op de website van FC Barcelona terug op die wedstrijd:” Diezelfde week was er bij Levante een trainerswissel geweest, en ze hadden de winst nodig om genoeg punten te hebben om degradatie te voorkomen. Het was een erg fysiek team. Levante kwam in de eerste helft op voorsprong en kregen in de tweede helft een grote kans op de 2-0. Gelukkig maakte Eto’o de gelijkmaker waardoor alles goed afliep. Na het gelijkspel dachten we dat Levante verder ging voor de overwinning. Later bleek dat ze ook tevreden waren met een punt. We waren erg blij bij Levante. Achteraf verloren ze de laatste 2 duels, en tot onze verbazing, degradeerde ze alsnog”. De back vertelde ook nog iets over het huidige Barcelona. Toen Gio wegging werd Abidal als zijn vervanger aangetrokken. “ Wat kan ik zeggen over Abidal? Ik denk dat ik weinig kan zeggen wat nog niet gezegd is. Ik ben erg blij voor hem en het team. Hij heeft respect gewonnen over de hele wereld. Hij is een winnaar en hij heeft nu de zwaarste wedstrijd gewonnen”.