Nieuws Mei 2021

Titel ver weg voor Barça

Vandaag ontving FC Barcelona de koploper Atletico Madrid in Camp Nou. Opnieuw kon er een aanval gepleegd worden om de koppositie over te nemen van de Madrilenen.

Na een kleine eerbetoon voor Luis Suarez, er werden beelden op de schermen vertoond van enkele 198 goals van de Uruguyaan voor Barcelona, floot scheidsrechter Mateu Lahoz voor het begin van de wedstrijd. Een boeiende wedstrijd waarin de Catalanen verzuimden de koppositie tijdelijk over te nemen.

Velen dachten dat Atletico zich zou ingraven maar die kwamen bedrogen uit. Feitelijk was de eerste helft voor de Madrilenen. In deze helft creeerden ze de meeste kansen. De grootste kans was voor Correa maar Lenglet stak er met zijn uitschuifbenen een stokje voor. Hierna groeide Ter Stegen uit als plaaggeest voor Atletico met vijf prima reddingen. Hoogtepunt van deze vijf reddingen was de reflex op een schot van Llorente. Derhalve viel er van de Catalaanse kant weinig te genieten. Een van de weinigen die opviel was Sergiño Dest. De Amerikaan kwam veelvuldig op en stichtte het nodige gevaar voor de Catalanen. Een andere speler die dicht bij een doelpunt was, was de Argentijn Messi. Vanaf het middenveld dribbelde hij door de defensie van de Madrilenen maar zijn geplaatste schot werd gepareerd door doelman Oblak.

In de tweede helft speelden de Catalanen veel beter en dreigender. Het tempo was hoger en er werden minder fouten gemaakt. Hierdoor ontstonden er diverse mogelijkheden. Griezmann zag Oblak zijn doelpoging pareren en Ilaix Moriba, die inviel na het uitvallen van Busquets, zag zijn inzet gekraakt worden.

Het goed georganiseerde Atletico gaf geen krimp op de verhoogde druk van Barcelona, dat er via Carrasco af en toe gevaarlijk uitkwam. Vlak voor het einde van de wedstrijd kopte Dembele nog rakelings over. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 0-0, een teleurstellend resultaat voor FC Barcelona.

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen, Dest '75 (Dembele), Pique, Lenglet, Mingueza '45 (Araujo), Jordi Alba, Frenkie de Jong, Busquets '32 (Ilaix), Pedri '75 (Sergi Roberto), Messi, Griezmann

Opstelling Atletico Madrid

Oblak, Trippier, Savic, Hermoso, Felipe, Koke, Llorente, Lemar '13 (Saul), Carrasco, Suarez, Correa '73 (Kondogbia)