Nieuws Augustus 2012

Tito: “Liever een zware voorbereiding”

Na afloop van de ontmoeting met PSG was Tito Vilanova positief gestemd. Met het oog op de wedstrijd van woensdag tegen Manchester United, legde hij in de persconferentie uit: “Ik heb liever een zware seizoensvoorbereiding, zodat we snel op het vereiste niveau zijn. Wat we met deze wedstrijd wilden, was de spelers snel weer wedstrijdfit krijgen. Ik gaf ze speeltijd volgens de tijd die ze getraind hebben. Messi speelde de hele wedstrijd omdat hij zich goed voelde – ons doel was om hem zo lang mogelijk te geven; hij voelde zich prima en wilde de wedstrijd uitspelen.”

Carles Puyol was weer terug bij de selectie na zijn blessure en startte de wedstrijd als vanouds. Tito: “Hij zag er prima uit en kwam goed mee.” Hij legde ook uit hoe belangrijk het was voor de club om Abidal mee te hebben in Parijs: “Het was heel belangrijk voor ons. Het is geweldig voor de spelers om te zien dat hij zich steeds beter voelt. Het stelde ons echt gerust.”

Puyol zelf sprak ook met de media na de wedstrijd. “Ik train nu weer twee weken met de selectie en ik voel me elke dag beter. Ik probeer om mijn fitheid elke dag te verbeteren om te voorkomen dat de problemen in mijn knie terugkomen. Er zijn altijd wat pijntjes na een operatie, maar ik voel me alleen maar beter sinds deze ingreep, misschien ook omdat ik de operatie ervaren heb aan de andere knie. Ik ben in elk geval blij met hoe alles deze keer verloopt. Ik train hard en ik ben er klaar voor om te spelen – dit soort wedstrijden zijn fijn om jezelf weer wedstrijdfit te krijgen.”