Nieuws September 2012

Tito’s selectie voor Spartak Moskou

Dinsdagmiddag trainde het eerste team van FC Barcelona in het Camp Nou ter voorbereiding op de Champions League wedstrijd tegen Spartak Moskou (woensdag 19 september, 20:45u). Het was de eerste trainingssessie dit seizoen in teken van de Champions League, en de eerste trainingssessie sinds de vrije dag die de spelers maandag genoten.

Hoewel Alexis Sánchez nog geen medisch groen licht heeft mogen ontvangen werd hij toch opgenomen in de 19-koppige selectie voor de openingswedstrijd. Carles Puyol is geheel afwezig, na de ongelukkige knieblessure die hij opliep in de wedstrijd tegen Getafe, en die hem vier tot zes weken aan de kant zal houden. Ook nieuwe aanwinst Jordi Alba zal de wedstrijd missen; hoewel hij hersteld is van de griep behoort hij niet tot de selectie.

Zoals de traditie is voor Champions League wedstrijden in Camp Nou, heeft het team de nacht doorgebracht in hotel Majestic. Woensdag rond de klok van twaalf trainen de spelers nog eenmaal, waarna ze ’s middags in het hotel zullen rusten tot vlak voor de wedstrijd.

De volledige selectie van Tito Vilanova:
Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Xavi, Villa, Messi, Thiago, Mascherano, Busquets, Pedro, Montoya, Adriano, Song, Bartra, Alexis, Tello en Deulofeu.