Nieuws Augustus 2014

Trainen, trainen, trainen

FC Barcelona maakt een intensieve seizoensvoorbereiding door, met weinig oefenwedstrijden, maar des te meer trainingen. De blaugranas hebben zo’n veertien dagen om zich in vorm te werken voor het aanstaande competitieseizoen. Op 9 augustus speelden ze nog in Helsinki; nu zullen ze, behalve de traditionele wedstrijd om de Gamper Trofee (18 augustus) tegen Club León, tot 24 augustus hebben om te trainen.

Luis Enrique gebruikt deze tijd optimaal. Hij werkt aan tactiek, conditie en techniek, allemaal om zijn selectie met veel nieuwe gezichten aan elkaar te laten wennen en tot één geheel te vormen. Barça hoeft pas op 16 of 17 september, voor de eerste groepsfasewedstrijd in de Champions League, of de uitwedstrijd tegen Levante in Valencia, weer op het vliegtuig te stappen; de tweede competitiewedstrijd tegen Villarreal vergt slechts een korte trip – meestal per trein – en begin september volgt er nog een onderbreking wegens internationale verplichtingen.
En dus is het trainen, trainen, trainen, wennen aan elkaar en natuurlijk uitkijken naar het begin van het nieuwe seizoen!

Inmiddels zijn Neymar Júnior en Adriano Correia weer mee aan het trainen met de groep, en is ook Marc Bartra – die eerder nog apart werkte – weer van de partij. Xavi Hernández en Marc-André Ter Stegen trainden wel apart van de groep, terwijl Thomas Vermaelen met de fysio een routine afwerkte tegen de hamstringblessure die hem sinds het WK in Brazilië tergt.