Nieuws November 2014

UD Almería - Barça 1-2

Zaterdagavond kwam FC Barcelona met de schik vrij. Tot een kwartier voor het laatste fluitsignaal waren de fans van Almería in het Estadio de los Juegos Mediterráneos in feeststemming. In de 37e minuut was de thuisclub namelijk door Thievy Bifouma, nota bene een huurling van RCD Espanyol, op voorsprong gekomen.
FC Barcelona had 18 schoten op doel nodig om twee keer keeper Rubén te kunnen passeren. De voormalige Barça B doelman werd daarbij enkele keren geholpen door de lat en de doelpalen.

In de eerste helft kregen de Catalanen diverse kansen, maar ze verzuimden deze om te zetten in doelpunten. Bij Lionel Messi, jongeling Munir El Haddadi en Ivan Rakitić stond het visier niet op scherp. Geheel tegen de verwachting in viel de openingstreffer in het doel van Claudio Bravo. Na balverlies van Messi bij een aanval van Barça liep de razendsnelle Thievy Bifouma zowel Marc Bartra als
Javier Mascherano eruit. Oog in oog met Bravo twijfelde de van Espanyol gehuurde aanvaller niet en liet de fans van Almeria juichen. De spelers van FC Barcelona bleven hun eigen stijl trouw en bleven via balbezit en over de flanken de aanval zoeken tot aan het rustsignaal.

Na de thee namen Munir en Pedro plaats op de bank. Coach Luis Enrique stuurden voor hen in de plaats Luis Suárez en Neymar Jr. het veld in. Hun inbreng veranderde niet veel aan het spelbeeld. Pas na de komst van Xavi, die daarbij de aanvoerdersband overnam van Messi, ging het beter lopen. Daarbij was Suárez de uitblinker met twee assists. Eerst in de 73e minuut op Neymar en nog geen tien minuten later op Jordi Alba. De Uruguayaan was zelf ook dichtbij zijn eerste treffer voor Barça, maar zijn spectaculaire volley spatte op de lat uiteen.

Het team van Luis Enrique is nu weer de koploper in de Primera División met
25 punten uit tien wedstrijden. Ze kunnen echter nog wel gepasseerd worden door Real Madrid, Valencia en Atlético Madrid. Zij spelen allen later dit weekend.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport1.

Opstelling FC Barcelona: Bravo, Adriano, Bartra, Mascherano, Alba, Rakitić, Busquets (66’ Xavi), Rafinha, Pedro (46’ Neymar), Messi en Munir (46’ Suárez)