Nieuws December 2011

Vakantie voor de spelers

De spelers van het eerste team van Barça krijgen een week vrij en melden zich donderdag 29 december weer op het trainingsveld om zich voor te bereiden op de volgende bekerwedstrijd, gepland voor begin januari. Twee spelers zullen zich pas later weer in Barcelona laten zien, namelijk Messi en Dani Alves.

Leo Messi kreeg van Pep Guardiola toestemming om zijn winterfeestdagen een aantal dagen te verlengen. De sterspeler zal maandag 2 januari pas terugkeren naar Barcelona en dus afwezig zijn op de eerste training na de kerstdagen. Messi begon samen met de andere Zuid-Amerikaanse spelers en Abidal en Keita zijn kerstvakantie al meteen nadat Barça terug was gekeerd van de Wereldbeker voor Clubs.

Ook Dani Alves zal 29 december zijn gezicht nog niet laten zien, aangezien hij ook toestemming heeft om wat langer te genieten van de kerstdagen. De Braziliaan had vorige week zijn vakantie al kunnen beginnen, maar koos ervoor toch te trainen met zijn teamgenoten ter voorbereiding op de Spaanse bekerwedstrijd tegen Hospitalet. Alves zal zich 31 december weer melden bij Guardiola.