Nieuws December 2020

Valladolid - Barça 0-3

FC Barcelona heeft voor de tweede keer dit seizoen een uitwedstrijd in La Liga weten te winnen. Op bezoek bij Real Valladolid werd met 0-3 gewonnen, een welkome zege in een seizoen waarin Barça maar geen constante vorm weet te vinden. Lenglet, Braithwaite en Lionel Messi waren de doelpuntenmakers. De goal van Messi was een jubileumtreffer, want met deze treffer is Messi de speler met de meeste doelpunten voor één club in de voetbalgeschiedenis en staat hij niet meer op gelijke hoogte met Pélé.

Messi was naast doelpuntenmaker ook aangever. Hij gaf de voorzet bij de 0-1, die Lenglet vanuit vrijstaande positie binnen wist te koppen. Iets eerder had doelman Masip al alert gereageerd bij een inzet van Messi, maar ditmaal was er geen houden meer aan. Even later scoorde Braithwaite op aangeven van Dest de 0-2, waardoor het duel al snel beslist leek. De Deen had meer scoringsmogelijkheden, maar die wist hij niet te verzilveren. Valladolid, de nummer 18 van La Liga, had daarentegen weinig te vertellen in eigen huis.

Na ruim een uur spelen scoorde Barça de 0-3, een fraaie goal van Messi op aangeven van Pedri. Ter Stegen moest nog een paar keer goed optreden om een tegengoal te voorkomen, maar wist er uiteindelijk voor te zorgen dat Barça met een clean sheet op zak het vliegtuig in kan stappen. Op dinsdag 29 december speelt Barça het laatste duel van 2020, een rampjaar voor de club. Hopelijk kan een zege in eigen huis op Eibar ervoor zorgen dat Barça met een goed gevoel 2021 tegemoet kan treden.

Foto: www.fcbarcelona.cat

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alba ('71 Firpo), Lenglet, Araujo ('Umtiti), Mingueza, Dest; Pjanic, De Jong ('71 Busquets), Pedri ('81 Coutinho); Messi, Braithwaite