Nieuws Oktober 2017

Valverde 100 dagen coach

19 oktober was de dag dat Ernesto Valverde 100 dagen aan het roer stond, sinds zijn eerste sessie in juli op Ciutat Esportiva. Nu is het een mooi moment om de balans op te maken. Coach zijn bij een club als Barça vergt veel van een mens, omdat bij een topclub de druk om te presteren en het verwachtingspatroon altijd heel hoog is. Ernesto Valverde heeft aangetoond een coach te zijn die een eenheid smeedt. Als we kijken naar de statistieken wordt het alleen maar indrukwekkender: Aan kop in La Liga en in groep D van de Champions League. 13 wedstrijden gespeeld, 10x winst, 1x gelijk en 2 x verlies 32 doelpunten voor en 9 tegen. Leo Messi topscorer met 15 doelpunten. Als we als liefhebbers naar de wedstrijden van Barça kijken, zien we weer wat van de aloude glorie van de dreamteams terugkomen.

Dit wordt een mooi seizoen!

Foto: www.fcbarcelona.com