Nieuws Maart 2016

Vermaelen vlakt Arsenal niet uit

Deze week staat voor FC Barcelona in het teken van de Champions League, voor de Spaanse competitie op zondag weer terugkeert. De heenwedstrijd van het tweeluik tegen Arsenal eindigde in een 2-0 overwinning voor Barça in Londen, aanstaande woensdag (20.45 uur) komt de Engelse ploeg op bezoek.

Als er iemand is die Arsenal door en door kent, dan is dat wel Thomas Vermaelen. De Belgische verdediger bracht vijf jaar door bij de Gunners en was aanvoerder van het eerste team tot zijn overstap naar Barça in de zomer van 2014.

Voorafgaand aan de return van woensdag sprak Vermaelen met Barça TV en hij vlakt zijn voormalige werkgever niet uit. “Het wordt echt geen gemakkelijke wedstrijd. Hoewel we een kleine voorsprong hebben, kun je niet zeggen dat ze er al uit liggen. Ze hebben heel snelle spelers en dat maakt ze gevaarlijk. We zullen ons moeten concentreren.” Vermaelen ziet overeenkomsten tussen de manier waarop Barça en Arsenal voetballen: “Het zijn twee verschillende teams, maar er zijn ook gelijkenissen in de manier waarop ze voetballen. Beide zoeken naar veel passes en het op de grond houden van de bal. Ze zoeken niet de lange bal op.”

Over de kansen van Barça om het eerste team ooit te worden dat de Champions League tweemaal achter elkaar wint, zei Vermaelen: “Het zou ongelooflijk zijn om opnieuw te winnen, maar er is nog een lange weg te gaan. Er zijn nog veel wedstrijden te spelen en we zullen hard moeten werken als we het willen klaarspelen.”