Nieuws November 2012

Vilanova: "Forster was briljant"

Tito Vilanova is niet al te kritisch over de nederlaag van woensdagavond tegen Celtic FC. “We wisten dat we zo min mogelijk vrije trappen en corners moesten weggeven. Ze hebben goed gespeeld. Als we eerder in de wedstrijd gescoord hadden, was de wedstrijd anders verlopen, We speelden goed en kregen genoeg kansen. We wisten wat we moesten doen en hebben ons aan het plan gehouden. Het was alleen heel lastig met zoveel mensen voor het doel. We hadden scherper moeten zijn voor het doel en keeper Forster was briljant.” Daarnaast waren er de felicitaties voor de 125-jarige club en de complimenten voor de fans die volgens de coach voor een fantastische sfeer zorgden.

Vilanova vindt absoluut niet dat de manier van spelen anders zou moeten tegen verdedigend ingestelde ploegen als Celtic. “Dit is hoe we spelen en het is de manier waarop onze fans ons ook willen zien spelen. We kunnen niet de lange bal in de zestienmeter brengen. We hebben geen lange spelers. Ik zou het zelf ook niet anders willen want ik wil met plezier op de bank zitten en naar mijn team kunnen kijken.”

Bovendien kijkt Vilanova vol vertrouwen vooruit en stelt hij trots te zijn op het feit dat de ploeg nog steeds alles in eigen hand heeft om zich bij de laatste 16 te plaatsen. “We hebben nog twee groepswedstrijden te gaan. Als we daar een van winnen, worden we groepshoofd”, aldusVilanova.

Als eerste wacht op 20 november om 18:00 uur de uitwedstrijd bij Spartak Moskou en de laatste groepswedstrijd is in Camp Nou op Sinterklaasavond, 5 december, om 20:45 uur tegen Benfica.