Nieuws November 2012

Vilanova niet zo bezig met record

Door met 3-1 te winnen van Celta de Vigo bereikte Tito Vilanova zaterdag een record. Nog nooit werden er na tien wedstrijden in het seizoen meer dan 27 punten behaald door de Catalanen. Maar de coach is daar niet zo mee bezig. "Het record is een anekdote, we hebben nog niets gewonnen, geen enkele prijs. Het record zal pas weer in het nieuws komen als er een andere trainer en andere spelers zijn. Nu zijn de punten het belangrijkste."

Net als iedereen in Camp Nou was Vilanova geschrokken toen Lionel Messi naar de grond ging. "Het was slechts een botsing. We schrokken natuurlijk, maar er is principe niets aan de hand", benadrukte Vilanova. De supporters scandeerde de naam van de Argentijnse publiekslieveling toen hij behandeld werd aan zijn kwetsuur. "Ik maak mij altijd zorgen als een speler geblesseerd raakt of op de grond ligt, of het nu Messi is of iemand anders. Blessures zijn het allerergste in de voetballerij, maar er is gelukkig niets aan de hand."

Vilanova heeft van alle Primera División-trainers in de historie de beste cijfers als debutant. Nog nooit won een debuterende oefenmeester negen van de eerste tien wedstrijden in de Spaanse competitie. José Mourinho en de overleden Sir Bobby Robson wonnen ooit acht duels in hun eerste tien wedstijden.