Nieuws April 2010

Vizier op de Champions League

Tijdens de wedstrijd tegen Xerez was het al een beetje zichtbaar, maar nu is het helemaal duidelijk: Can Barça heeft het vizier volledig op Inter Milaan staan.
Na de wedstrijd kregen de spelers van Barcelona allen een shirt aan, met daarop de oproep aan de fans om Barcelona in de halve finale te steunen en massaal naar het stadion te komen.
Barcelona lijkt de wedstrijd tegen Xerez zonder kleerscheuren door te zijn gekomen. Er zijn nog geen blessures bijgekomen en ze missen dus voorlopig alleen Abidal, Iniesta en Puyol tegen Inter.
Inter Milaan heeft weliswaar met 3-1 gewonnen van Atalanta Bergamo, maar moet heel misschien spelmaker Sneijder missen. Hij liep een blessure op en twee dagen voor de wedstrijd wordt besloten of hij op tijd fit is. Het zou voor Barça positief zijn als Sneijder er niet bij kan zijn, daar hij in de eerste wedstrijd belangrijk was voor Inter met een goal en een assist.
De vraag is wie de vervanger wordt van Puyol. Guardiola speelde tegen Xerez met Chygrynskiy en Máquez, maar beiden maakten geen sterke indruk. Eerstgenoemde viel zelfs het tegendoelpunt aan te rekenen. Het lijkt dus logisch dat Guardiola gaat kiezen voor Gabriel Milito, die dan bovendien tegen zijn eigen broer Diego Milito kan spelen. Maar Guardiola kan nog wel eens goochelen met zijn opstelling, dus zeker is het allerminst.
De komende dagen zullen in het teken staan van trainingen en besprekingen ter voorbereiding op de return in de Champions League. De Catalaanse pers denkt dat Guardiola nog iets uit zijn hoge hoed gaat toveren, zoals hij dat eerder deed met de Champions League finale van afgelopen seizoen. Toen liet hij een motivatiefilmpje maken, die hij afspeelde in de kleedkamer voor het duel. Maar het belangrijkste zal zijn dat Barça de hoofden dezelfde kant op heeft staan en dat ze van hun eigen kracht uit moeten gaan. Een geoliede machine zoals in de wedstrijd bij Arsenal zal weleens de enige sleutel kunnen zijn tot de finale van de Champions League…