Nieuws November 2018

Vizier op Inter

Op dinsdag speelt Barça het vierde duel in de groepsfase van de Champions League. In het Guiseppe Meaza stadion in Milaan is Inter de tegenstander. Zowel coach Ernesto Valverde als Sergi Roberto spraken met de pers.

”Als we winnen, blijven we eerste in de poule. Dat is iets waar we graag willen blijven. Dat maakt het straks in de groepsfase alleen maar makkelijker”, vertelde Sergi Roberto. De verdediger vervolgde met: “In vorige jaren waren onze uitduels niet de beste, maar we hebben tegen Tottenham Hotspur laten zien dat we er kunnen staan.” Over de wedstrijd zelf wist de Catalaan: “Tegen Inter zal het lastig worden, ze spelen thuis, daar waar de ploeg het sterkst is. Het is een van die wedstrijden die in de Champions League hoort.”

De verdediger liet zich ook uit over de blessure van Lionel Messi. “We zijn blij om Leo in ons midden te hebben, hij is de beste speler ter wereld. Het is daarom overduidelijk dat we hem missen wanneer hij geblesseerd is. Gelukkig is hij er weer bij.”

Ook Barça coach Ernesto Valverde kwam aan het woord. “We willen graag zo snel mogelijk de volgende ronde halen. Een overwinning op Inter zou daar zeker bij helpen”, aldus Valverde. “De Italianen zullen de wedstrijd willen controleren. Daarom wordt het een lastige wedstrijd”, vervolgde de coach.

De selectie die is afgereisd naar Milaan bestaat uit: Ter Stegen, Semedo, Piqué Rakitic, Busquets, Denis Suárez Coutinho, Arthur, Luis Suárez, Messi, Dembélé, Rafinha, Cillessen, Malcom, Lenglet, Alba, Munir, Sergi Roberto, Vidal Aleña, Chumi

Foto: www.fcbarcelona.cat