Nieuws Augustus 2011

Voorbereiding Barça B

Het team van Eusebio heeft dinsdag tijdens de training in het Ciutat Esportiva Joan Gamper een oefenwedstrijd gespeeld tegen Sant Andreu ter voorbereiding op de competitiestart van de Segunda División tegen Villarreal B.

Het is nog onzeker of de wedstrijd zaterdag 27 augustus 16:00 uur in het Miniestadi gespeeld gaat worden, maar de voorbereiding erop gaat gewoon door.

Joan Barbara, assistent-coach, zei dat deze vorm van training zeer positief is voor teamgevoel. “Ik denk dat deze wedstrijdjes een goede voorbereiding zijn op de competitie. Wij kunnen het team goed bekijken en het zorgt voor strijd tussen de jongens.” Barbara vervolgde met: “We bereiden ons deze week gewoon voor op de wedstrijd van zaterdag en hopen dat de problemen snel opgelost worden, zodat we met de competitie kunnen beginnen.”

De jonge Catalanen zijn allemaal klaar voor het nieuwe seizoen, met uitzondering van Soriano en Illie die bijna hersteld zijn van hun blessures. “De spelers die met het eerste elftal hebben meegedaan zijn ook terug bij ons en alle spelers zijn enthousiast om te beginnen,” concludeerde Joan Barbara.