Nieuws Januari 2016

Voorbereiding op Athletic

Zondag staat het competitieduel tegen Athletic Bilbao op het programma. De aftrap in Camp Nou is om 20.30 uur. Voor dit duel heeft Luis Enrique een persconferentie gegeven. Hierin gaf de coach aan dat Barça hard zal moeten werken om de punten in eigen huis te houden. “Athletic heeft een sterk team, dat positioneel altijd goed staat. Daarnaast gaan ze voor iedere bal. Het gaat een lastige wedstrijd worden”, aldus Lucho, die vervolgde met: “Athletic heeft ons niet voor niets verslagen in de Spaanse Supercup.”

Luis Enrique werd ook gevraagd naar de prestaties van Arda Turan en Aleix Vidal, die in de heenwedstrijd van de achtste finale Copa del Rey tegen Espanyol hun debuut maakten. “Ik ben niet verbaasd over hun vorderingen. Ze hebben de laatste maanden eigenlijk alleen maar getraind en missen wedstrijdritme. Zowel Arda Turan als Aleix Vidal zullen in het vervolg van het seizoen verbeteren, daar ben ik zeker van”, verklaarde Lucho.

Aan de kant van FC Barcelona is Jérémy Mathieu afwezig. De verdediger kampt met een lichte kuitblessure en zal dit competitieduel aan zich voorbij moeten laten gaan. Voor de Basken zijn er meer spelers afwezig. Allereerst is Aritz Aduriz afwezig vanwege een schorsing. Daarnaast is middenvelder Raúl García in de vorige competitiewedstrijd tegen Sevilla geblesseerd geraakt aan zijn linkerknie.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.