Nieuws April 2011

Voorbereiding op Osasuna

Donderdag landden rond lunchtijd de spelers en technische staf in Barcelona en ze reden daarvandaan direct naar Camp Nou. Ondanks het verlies van woensdagavond stonden ca 400 fans bij het stadion om het team te steunen en aan te moedigen. Guardiola heeft de speler vrij gegeven om thuis te herstellen.

Vrijdag om 11:00 uur stond de eerstvolgende training op het programma, achter gesloten deuren, in het Ciutat Esportiva Joan Gamper ter voorbereiding op de thuiswedstrijd tegen Osasuna. Er is geen tijd om te treuren want de volgende competitiewedstrijd is aanstaande zaterdag om 20:00 uur.

Aan de training deden 19 spelers mee (18 spelers van het eerste elftal en Thiago van Barça B). Puyol trainde apart van de groep en de drie geblesseerde spelers (Abidal, Bojan en Adriano) werkten aan hun herstel.

Twee mensen van het begeleidingsteam van Rafael Nadal, de nummer 1 op de wereldranglijst van Tennis, bezochten de trainingssessie. Het waren Toni Nadal, de ook en coach van Rafa, en Carlos Costa, de manager en voormalig top tennisser. Ze waren in Barcelona voor de 59e editie van de Conde de Godo Trophy.