Nieuws April 2013

Voorbeschouwing Barça - Bilbao

Zaterdag speelt FC Barcelona om 18.00 uur de uitwedstrijd tegen Athletic Bilbao, voor de 33e speelronde in de Primera División. Dit duel zou de kampioenswedstrijd kunnen worden. Wanneer Barça zelf wint en Real Madrid de derby van Atlético Madrid (zaterdag 20.00 uur) verliest, is de Catalaanse club voor de 22e maal kampioen van Spanje.

De Blaugrana’s zullen het niet cadeau krijgen in Baskenland, want Athletic staat maar acht punten boven de degradatiezone en heeft de punten dus hard nodig. De Basken zijn naast FC Barcelona en Real Madrid zijn als enige nog niet gedegradeerd sinds de oprichting van de Primera División in 1928. Dit is tevens de 100e en laatste maal dat de ploegen in het ‘oude’ San Mamés, ook wel ‘de Kathedraal’, tegenover elkaar staan. Vanaf volgend seizoen speelt Athletic in het nieuwe San Mamés.

Aan de kant van Barça moet Sergio Busquets de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. De middenvelder heeft een lichte liesblessure opgelopen en is uit voorzorg niet in de wedstrijdselectie opgenomen. Adriano Correia, die geschorst was voor het duel tegen Bayern München, is wel weer in de selectie opgenomen.

In de selectie van Marcelo Bielsa zijn er ook afwezigen. Aymeric Laporte en
Íñigo López zijn geblesseerd. Ander Iturraspe is door zijn rode kaart van vorige speelronde tegen Deportivo la Coruña geschorst.

De wedstrijdselectie van Barça bestaat uit: Valdés, Pinto, Dani Alves, Piqué, Fàbregas, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Dos Santos, Bartra, Pedro, Jordi Alba, Montoya, Adriano, Abidal, Song en Tello.

De wedstrijd is live te zien op Sport 1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.