Nieuws Augustus 2009

Voorbeschouwing FC Barcelona - Athletic Bilbao

Morgenavond om 22.00 uur is de aftrap in Camp Nou van de return wedstrijd om de Spaanse Supercup.
Een week geleden wist Barca de uitwedstrijd met 2-1 te winnen, wat dus een goede uitgangspositie geeft voor de eerste titel van het seizoen.
Pep Guardiola zal niemand sparen of ontzien, want de eerste titel van het jaar is belangrijk en geeft een boost voor de start van het seizoen. Zeker als daar volgende week ook nog de Europese Supercup bijkomt. Ook gaf hij aan in de persconferentie dat de verwachtingen realistisch moeten blijven. Het winnen van de Treble vorig jaar was een unicum en nog nooit eerder in de historie gepresteerd. Dat zal niet direct nog een keer gebeuren.

De enige afwezigen in de strijd morgen zijn wegens blessures, Iniesta en Marquez. Alle overige spelers zijn beschikbaar. De opstelling wordt vlak voor aanvang bekend gemaakt, maar zeeer waarschijnlijk is het dat Zlatan Ibrahimovic zal starten. Hoe eerder hij gewend is aan het Barcelona-spelletje hoe beter en daarvoor zal hij minuten moeten maken.