Nieuws Februari 2013

Voorbeschouwing Granada-Barça

FC Barcelona neemt het zaterdag om 20.00u op tegen Granada. De club uit zuid Spanje staat op de 14e plek in La Liga. De ploeg die vorige seizoen net niet degradeerde staat nu 6 punten boven de streep mede door een goede reeks van twee overwinningen op rij. Het team heeft een aardige renovatie achter de rug in de winter. Maar liefs 8 spelers verlieten de zon in Granada en daarvoor kwamen er 5 terug. Buonanotta maakte onder andere de overstap vanuit Malaga. Granada mocht ook een oud blaugrana verwelkomen. Nolito vervolgde na Barcelona zijn avontuur in Portugal bij Benfica en keerde nu terug richting Spanje.

Met het oog op het Champions League duel van komende woensdag tegen AC Milan lijkt het tripje naar Granada een tussendoortje. Maar niks is minder waar. De blaugranas wisten al 2 duels uit niet te winnen, hoewel het gat met de nummer twee Atlético Madrid groot is moeten ze ook uit scherp blijven.

Xavi en Villa zijn niet meegereisd naar Granada. Het tweetal is niet fit genoeg om te spelen. Xavi komt net terug van een hamstring blessure. De middenvelder trainde al wel mee maar Granada komt nog net iets te vroeg. Villa heeft een roerige week achter de rug. De aanvaller moest tot twee keer toe naar het ziekenhuis vanwege een nierkoliek. Een erg pijnlijke aangelegenheid.

Messi kan tegen Granada op zoek gaan naar zijn 300e goal in het Barça shirt. Ook zijn reeks van 13 achtereenvolgende wedstrijden met een goal van de Argentijn kan op scherp gezet worden. Granada is wel een van de drie ploegen waar het dit seizoen nog niet lukte om tegen te scoren.

Selectie FC Barcelona tegen Granada: Valdes, Pinto, Dani Alves, Pique, Fabregas, Puyol, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Bartra, Sergio, Pedro, Jordi Alba, Montoya, Adrian, Song en Tello.

Volg het duel Live! Wij doen verslag op onze twitter account! Klik hier en volg: https://twitter.com/PenyaBarcelona