Nieuws April 2016

Voorbeschouwing Sporting Gijon

Barcelona speelt nog vier wedstrijden in La Liga, waarin het de hete adem van de achtervolgers continu in de nek zal voelen. Gelukkig voor de Barça-supporters is het Catalaanse sterrenensemble gewend aan de torenhoge druk. Bovendien kan men, door de onverwachte uitschakeling in de Champions League, zich volledig focussen op het binnenhalen van de landstitel.

De spectaculaire midweekse overwinning op Deportivo La Coruña(0-8) sprak van pure klasse. De vorm van Barcelona was vooraf het gesprek van de dag in Spanje.
De media leken het vertrouwen volledig opgegeven te hebben in de ploeg van trainer Luís Enrique. Echter, Barça werd aan de hand van Luís Suárez, Neymar en Lionel Messi langs Deportivo gedirigeerd en schudde zodoende alle twijfel en ellende van zich af.Het spelplezier spatte er van af en goals waren weer eerder regel dan uitzondering: de klasse kwam weer helemaal boven drijven.
Barcelona snoerde weer even iedereen de mond, maar mag niet vervallen in oude fouten.  Deportivo voelt de toorn van gefrustreerd Barcelona Met Sporting Gijón zou Barcelona, afgaande op de ranglijst, geen enkel probleem mogen hebben. Gijón bezet momenteel een zeventiende positie in de Spaanse competitie en vecht tegen degradatie. Toch zal Barça moeten waken voor onderschatting, zeker in deze fase. Eerder dit seizoen ging het in de thuiswedstrijd tegen Deportivo La Coruña al mis(2-2), terwijl de Catalanen begin deze maand puntenverlies leden tegen Real Sociedad(0-1). Barça liep in deze confrontaties averij op door gemakzucht en onderschatting, iets wat in het slot van deze competitie zomaar fataal zou kunnen zijn.

Na het thuisduel met Sporting Gijón, reist Barcelona nog af naar Sevilla waar het Real Betis treft. Hierna wordt de competitie afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Espanyol en een wedstrijd in en tegen Granada.