Nieuws Februari 2018

Voorbeschouwing Valencia - Barça

FC Barcelona gaat op donderdagavond op bezoek in het Estadio Mestalla, om daar tegen Valencia te proberen een ticket voor de Spaanse bekerfinale te bemachtigen. De Catalaanse koploper kan voor het vierde achtereenvolgende jaar de beker winnen. FC Barcelona heeft sinds 2014 in iedere bekerfinale gespeeld, waarvan de laatste drie in winst werden omgezet. In de returnwedstrijd tegen FC Barcelona heeft Barça een klein voordeel, want het won de heenwedstrijd al met 1-0.

Barça zal Valencia uiterst serieus nemen, want de ploeg uit de sinaasappelstad is dit seizoen geweldig bezig. Los Che, zoals de bijnaam van Valencia luidt, staat derde in de competitie en wist eerder dit seizoen Barcelona in eigen huis al op 1-1 te houden. De ploeg verloor afgelopen weekeinde een uitwedstrijd bij Atlético en zal er dan ook op gebrand zijn om zich te revancheren. In de heenwedstrijd was het lange tijd eenrichtingsverkeer, maar kwam Barcelona maar tot 1 treffer. Een absurde assist van Lionel Messi, van Messi-achtige schoonheid, werd door Suárez tot doelpunt gepromoveerd. FC Barcelona speelde in het seizoen 2015/2016 ook tegen Valencia in de Copa del Rey. Toen won de ploeg thuis met 7-0, waardoor de return een formaliteit was.

Bij Barcelona zal Gerard Piqué ontbreken. Hij heeft een blessure overgehouden aan de stadsderby tegen Espanyol, waar hij vlak voor tijd de 1-1 scoorde. Barcelona zal door de blessure van Vermaelen dus moeten improviseren in het centrum van de defensie. Dit resulteert mogelijk in het debuut van Yerry Mina, de verdediger die in de winterstop werd aangetrokken. Een andere optie is om met drie verdedigers te spelen, met Samuel Umtiti als eenzame centrumverdediger. Barcelona en Valencia trappen om half 10 af in Mestalla. De andere halve finale gaat tussen Sevilla en Leganés, de ploeg die Real Madrid uit het bekertoernooi knikkerde. Sergi Roberto, die op woensdag 26 is geworden, blesseerde in de heenwedstrijd zijn tegenstander Andreas Pereira. Sergi Roberto is geen grove speler, maar door de ongelukkige tackle van de middenvelder zit tegenstander Pereira een maand lang in de ziekenboeg. Roberto heeft hem telefonisch zijn excuses aangeboden.

Foto: www.fcbarcelona.cat