Nieuws Maart 2017

Vooruitblik Barça-Celta de Vigo

Drie dagen na de 6-1 winst vop Sporting Gijon volgt zaterdagavond weer een thuiswedstrijd, nu tegen Celta de Vigo.
Barcelona gaat deze wedstrijd voor het eerst sinds lange tijd weer in als koploper van de Primera Division. Real Madrid wist uit de eerste twee inhaalduels slechts één put te vergaren en dat betekent dat Barça ook de titelrace weer volledig in eigen hand heeft.

Matthieu zal er niet bij zijn door een blessure aan zijn enkel en Aleix Vidal zien we zoals bekend, het hele seizoen niet meer in actie. André Gomes is nog een vraagteken als gevolg van een opkomend griepje, waardoor hij de training vrijdag moest verlaten.
Voor de training was er nog UEFA-dopingcontrole voor Piqué, Rakitic, Busquets, Iniesta, Messi, Neymar, Mascherano, Jordi Alba en Sergi Roberto.

Luis Enrique verklaarde vooraf aan deze wedstrijd opgelucht te zijn, maar vooral nog erg gebrand om er een mooi einde aan te maken met verschillende trofeeën. Hij waarschuwde echter wel dat dit heel zwaar zal worden en dat zeker ook de wedstrijd tegen Celta geen simpele zal zijn. Celta is een sterke ploeg met veel loopvermogen en die durft vooruit te voetballen.
Maar hij verwacht ook een 100% gemotiveerd Barça, dat vecht voor nieuwe kansen. Zelfs tegen Paris Saint Germain komende woensdag dat hij als "operation comeback" typeerde.

Barcelona is nu 18 duels ongeslagen in de Primera Division en heeft de laatste vijf daarvan gewonnen met gemiddeld 4 doelpunten per wedstrijd.
In oktober werd de uitwedstrijd echter met 4-3 verloren.