Nieuws Augustus 2022

Wat is dat toch met Rayo Vallecano?

Voor de derde keer op rij geen winst voor Barça. 2 x verlies in het vorige seizoen en nu slechts 1 punt. En de verwachtingen waren torenhoog. Vele nieuwe spelers. Minder financiële problemen. Vaak een nagenoeg vol stadion (81.104 toeschouwers), goede resultaten in de voorbereiding. En een tegenstander die vorig seizoen op de 12e plaats eindigde.

Erop en erover? Zeker niet in de 1e helft. Een solide Vallecano met een uitstekende keeper. Ondanks zijn irritante gedrag werd hij door een bekend biermerk uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Barça had 70% balbezit maar wist niet te scoren. Doelpunten waren er wel maar werden terug gefloten voor buitenspel. Raphinha was opvallend actief maar wist ook niet te scoren

Kansen voor Dembélé en Pedri aan het begin van de 2e helft. Knappe redding van ter Stegen op een inzet vaan García. In de 2e helft schoten van Ansu Fati en Busquets. Weer stond Dimitrievski in de weg. Frenkie de Jong bracht wat licht in de duisternis. Zijn bewegingen waren weer onnavolgbaar. Kans voor Lewandowski die nog wat zoekende leek, Rode kaart voor Busquets (2 x geel).

Het was Rayo dat nog eens aanzette, 8 minuten blessuretijd! Falcao dacht nog te scoren: buitenspel. En zo bleef het 0-0. Een enorme teleurstelling.

Volgende wedstrijd uit naar Sociedad, Zondagavond 22.00 uur.

Opstelling: Ter Stegen, Araujo, Christensen (61’ Frenkie), Eric Garcia, Alba (82’ Aubameyang), Pedri (72’ Kessié), Busquets, Gavi (61’ S. Roberto), Dembélé, Lewandowski, Raphinha (61’ Fati)

Foto: fcbarcelona.com