Nieuws Mei 2016

Wedstrijdselectie stadsderby

Coach Luis Enrique heeft deze 18 spelers opgenomen in de selectie voor het aanstaande duel tegen
RCD Espanyol op zondagavond om 17:00 uur:
Ter Stegen, Masip, Piqué, Rakitić, Busquets, Alves, Arda, Iniesta, Rafinha, Mascherano, Munir, Alba, S.Roberto, Vidal, Mathieu, Suárez, Neymar en Messi.

Dit betekent dat Enrique de geblesseerde Claudio Bravo heeft vervangen voor de 23-jarige Jordi Masip. Thomas Vermaelen en Sandro Ramírez zijn nog niet hersteld van hun blessures en zijn daardoor nog niet inzetbaar. Jeremy Mathieu is net terug van een maand blessureleed en krijgt daardoor nog rust van zijn coach. Adriano Correia, Marc Bartra en Douglas Pereira zijn wel inzetbaar, maar zij zullen de wedstrijd zien vanaf de tribunes van Camp Nou.

Het wordt het laatste competitieduel in het eigen Camp Nou. Over een week wordt het La Liga seizoen voor Barça afgesloten met de uitwedstrijd tegen Granada CF. De wedstrijddag en tijdstip worden later bekend gemaakt.