Nieuws Maart 2018

Wisselend succes internationals

Spanje - Argentinië

Spanje was in een grootse vorm in de oefenpartij van dinsdag tegen niemand minder dan Argentinië en won met 6-1 om alvast een waarschuwing te sturen voor het WK van deze zomer in Rusland. Isco scoorde een hattrick en Diego Costa, Thiago Alcantara en Iago Aspas maakten de overige treffers. Als Leo Messi op het veld was geweest, was het misschien een ander verhaal, maar de Barça-ster werd uit voorzorg aan de kant gehouden vanwege een hamstringprobleem. Maar Jordi Alba, Gerard Piqué en Andrés Iniesta begonnen allemaal aan de wedstrijd en werden op verschillende momenten in de tweede helft vervangen.

Duitsland - Brazilië

Brazilië wilde zich revancheren om de 7-1-nederlaag tegen Duitsland in de halve finale van het WK 2014 in eigen land weg te poetsen. In Berlijn werd de wereldkampioen met 1-0 verslagen. Paulinho speelde de volle negentig minuten en Philippe Coutinho stond 73 minuten op het veld voordat hij plaats maakte voor Douglas Costa. Gabriel Jesús van Manchester City scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd. Marc Andre Ter Stegen kreeg rust voor deze ontmoeting, waarbij Alisson Becker van Roma zijn plaats innam.

Rusland - Frankrijk

Frankrijk won met 3-1 in Rusland. Ousmane Dembélé (die vrijdag niet speelde tijdens de 3-2 nederlaag tegen Colombia) was de eerste 71 minuten aan de beurt, terwijl Samuel Umtiti de hele wedstrijd speelde. Lucas Digne, die tegen Colombia speelde, was dit keer niet geselecteerd.

België -Saoedie Arabie

Thomas Vermaelen speelde alleen de tweede helft van een overtuigende overwinning voor België, 4-0, tegen Saoedi-Arabië.

Colombia - Australië

Colombia, behaalde vrijdag een indrukwekkende overwinning in Frankrijk, speelde 0-0 tegen Australië in een oefenpartij op Fulham's Craven Cottage in Londen. Barça's Yerry Mina startte op de bank, maar kwam kort na de pauze als invaller in de wedstrijd.

Kroatië - Mexico

Ivan Rakitic scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd (een penalty in de 62e minuut) toen Kroatië Mexico met 1-0 versloeg in het AT & T Stadion in Arlington, Texas.

Foto: www.fcbarcelona.com