Nieuws November 2021

Xavi: aanvallend moet het beter

De kersverse coach van Barça is niet ontevreden met wat hij heeft gezien in de twee wedstrijden onder zijn leiding.
De energie en het druk zetten gaat goed, maar de dreiging voor het doel en het scoren moet beter. Hij ziet de nabije toekomst zonnig in en laat weten dat de concurrentie niet moet denken dat Barça al geslagen is.
In verband met de nadruk op het aanvallende spel is het wat hem betreft ook geen optie om Dembélé in de winter te gaan verkopen. "Hij is een belangrijke speler voor de komende jaren en zijn type spel levert voortdurend dreiging op." Een verlenging van het contract voor de rechterspits is wat Xavi betreft meer dan wenselijk en dat heeft hij hem ook persoonlijk medegedeeld.
Zaterdagavond om 19.00 uur in de uitwedstrijd tegen Villarreal zullen we zien of de woorden van de coach ook de uitwerking krijgen die hij voor ogen heeft.