Nieuws April 2013

Zaragoza - Barça 0-3

FC Barcelona heeft eenvoudig de drie punten meegenomen uit Zaragoza. In een niet al te hoogstaand duel ondervonden de Blaugrana's geen problemen en wonnen het duel met 0-3. Lionel Messi ontbrak in de selectie door een hamstringblessure en daarnaast gaf Tito Villanova ook nog rust aan onder andere Andrés Iniesta, Gerard Piqué, David Villa en Pedro.

De eerste helft kende weinig hoogtepunten. Direct naar de aftrap was het Cristian Tello die dichtbij was maar hij krulde de bal net over de kruising. Daarna was het lang wachten op een echte kans. Na 20 minuten kwam FC Barcelona er met een counter uit. Thiago Alcántara bleef sterk op de been en bezorgde de bal bij Alexis Sánchez. Die bleef goed kijken en passte de bal terug op Thiago. De middenvelder rondde in de zestien meter, naast een verdediger, knap af voor de 0-1. Zaragoza kon in het duel verder geen vuist maken. Even claimde de thuisploeg een strafschop na duel tussen Alex Song en Rodríguez. De scheidsrechter ging daarin terecht niet mee en liet de wedstrijd verder gaan. Tello verdubbelde vervolgens de voorsprong, oog in oog met de keeper van de thuisclub, na een steekbal van Thiago. De aanvaller nam zijn tijd en plaatste de bal in de verre hoek. Alexis kreeg vlak voor de rust nog een kans, maar de Chileen zag zijn schot gekeerd worden door het been van Roberto.

De tweede helft startte Barça bijna spectaculair met een mooie actie van Alexis. De aanvaller zag de doelman te ver voor zijn doel staan en wilde daarvan profiteren, maar zijn lob kwam bovenop op de lat terecht. Tello wist wel de 0-3 te maken. Na een versnelling passeerde Cristian zijn directe tegenstander, de Nederlander Glenn Loovens. Tello rondde zijn tweede treffer van de avond vrij eenvoudig af. Zonder al te veel moeite speelden de Blaugrana's het duel uit. Er werden geen grote kansen meer gecreëerd. Tello zag zijn mogelijkheid om een hattrick te noteren nog door keeper Roberto gestopt worden en hij stond tevens in de weg bij een tegendraads schot van Alexis. Het publiek in La Romareda ging nog wel drie keer staan bij het betreden van het veld door Éric Abidal, het verlaten van Xavi en de komst van David Villa, de voormalige spits van Zaragoza.

Na de overwinning kan Barça steeds meer gaan denken aan het kampioenschap in La Liga. Daarnaast hebben veel basisspelers hun rust kunnen pakken met het zicht op het drukke programma. Kortom een voortreffelijk avond voor Villanova en zijn mannen.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Bartra, Adriano (78' Abidal), Montoya,
Xavi (80' S. Roberto), Song, Thiago, Alexis, Tello (83' Villa) en Fàbregas