Nieuws December 2012

Zes spelers krijgen rust

Vilanova heeft besloten om een aantal spelers van het eerste team rust te gunnen tijdens de wedstrijd tegen Benfica. Barça heeft de eerste plaats in de groep al in handen en daarom mogen Iniesta, Xavi, Mascherano, Pedro, Alba en Cesc mogen woensdag de wedstrijd vanaf de tribune bekijken. Messi zit wel bij de wedstrijd selectie zodat hij een poging kan wagen het record van Müller te verbeteren. Bij de 18 man van de wedstrijdselectie zitten Tello, Deulofeu, Planas, Rafinha, Gómez en Roberto van Barça B.

Dinsdagochtend heeft het team van Vilanova getraind op de velden van het Ciutat Esportiva getraind en niet zoals gewoonlijk in het Camp Nou. Alle spelers waren op het veld te vinden, behalve Iniesta, Alba en de geblesseerde Alves, Alexis, Bartra en Abidal. Woensdagochtend zal het team nog één keer trainen en nu wel in Camp nou en dan achter gesloten deuren, zodat het team de laatste plannen kan doornemen voor de wedstrijd tegen Benfica.

De selectie voor de wedstrijd tegen Benfica zal bestaan uit de volgende 18 spelers: Valdés, Pinto, Piqué, Puyol, Villa, Messi, Thiago, Dos Santos, Sergio, Montoya, Adriano, Song, Sergi Gómez, Sergi Roberto, Deulofeu, Planas, Rafinha en Tello.