Nieuws September 2011

Zeven duels in drie weken

Na de winst op Villarreal zei Guardiola het al: “Nadat de spelers terugkomen van hun internationale verplichtingen begint het echte seizoen.” Dat seizoen begint met een vlaag van wedstrijden dat ervoor zorgt dat Barça maar liefst zeven wedstrijden zal spelen in slechts 23 dagen.
Aankomende zaterdag komt Barça weer in de competitie in actie na een korte onderbreking wegens wedstrijden met de respectievelijke nationale elftallen. De tweede wedstrijd van het seizoen 2011/12 wordt gespeeld in Anoeta, waar de blaugranas het opnemen tegen Real Sociedad. Dat zal het begin zijn van drie weken vol intensieve actie, met zeven geplande duels in 23 dagen.
Na het competitieduel tegen Real Sociedad, staan de mannen van Guardiola in eigen huis tegenover AC Milan, en wel in het openingsduel van Barça van de Champions League. De week erop staat het duel tegen Osasuna, in eigen Camp Nou, gepland, waarna de spelers naar Mestalla reizen voor de midweekse competitiewedstrijd tegen Valencia. Meteen het weekend erna ontvangt de Catalaanse ploeg Atlético Madrid in Camp Nou. De woensdag daarna is de dag van het tweede Champions League duel, tegen het Wit-Russische FC Bate, en deze intensieve drieweekse periode eindigt met de wedstrijd tegen Sporting Gijón, het zevende duel van de competitie, waarmee oktober alweer aangekondigd wordt. Hierna duurt het twee weken tot het volgende duel, ook in de Spaanse competitie.
Het is nooit gemakkelijk wanneer het team weer terugkomt van een internationale onderbreking en dat wordt niet vergemakkelijkt door het feit dat het team van Guardiola vier van de hierboven genoemde zeven wedstrijden (vijf competitie, twee Champions League) uit moet spelen – tegen Real Sociedad, Valencia, Bate Borisov en Sporting de Gijón.